Vanlige spørsmål

Hva kan jeg ikke kjøpe?

Helsekost og medisiner er forbudt i 99% av alle tilfeller. Forbudet gjelder også alt som inneholder urter. Har du spesielle ønsker vedrørende et produkt, ta kontakt med oss, og vi vil undersøke om det valgte produktet kan importeres. Mat kan importeres hvis totalsummen er under 350 kr. Det er fremdeles mulig å ta inn større kvanta, men pakkene må da fortolles på deg som kunde, og ekstra avgifter som toll og MVA vil faktureres deg samt et fortollingsgebyr. Andre produkter som avgiftsbelagte gasser og lignende kan også importeres, men også her vil det da forekomme ekstra avgifter som toll, mva og gass-avgift.(Slike produkter må også transporteres sjøveien.)

Andre ting å merke seg; Våpendeler er generelt lov å ta inn. Unntak er løp og glidestykke(sleide). Vil du importere dette, må søknad foreligge hos ditt lokale våpenkontor. Vi oppfordrer også til å lese produktbeskrivelse ol. nøye, spesielt på Ebay. Produkter kan bli sendt fra Kina eller lignende, eller ikke være på lager hos leverandør, eller leverandør har lang leveringstid til oss. Da unngår du forsinkelser.

Farlig og Regulert Goods

Farlige produkter som olje, maling, trykkbokser etc. må sendes sjøveien. Også produkter som inneholder alkohol, faller under dette. Leveringstid er rundt 3 uker. Enkelte produkter som er flytende i større kvanta må også sendes via sjø. Leveringstid ligger på rundt tre uker fra skipet forlater kai i USA. Er du usikker på om produktet du skal bestille må sendes via sjø, kontakt vår kundeservice. Restriksjonseksempler: Kjemikalier, olje, rust produkter, etsende, brennbare, helsefarlige beholdere under trykk, og lignende produkter.

Returer
1. Hvordan kan jeg returnere en pakke?

Du kan returnere en pakke innen 14 dager, så lenge du har fått godkjent retur av oss. Vennligst kontakt vår kundeservice på telefonnummer 69 18 40 30 eller epost support@boxeez.com angåendes dette. Uten gyldig grunn for returen, er du ansvarlig for alle kostnader ved returen. Vennligst se Return Policy.

2. Hva gjør jeg når en vare er skadet?

Vi sjekker alle varer før de blir pakket, og kan garantere at varen du mottar er uskadet. Vi sjekker innholdet i pakken(e) både i USA og i Norge, for å forsikre oss om at du mottar rett produkt, og for å være sikre på at innholdet er uskadet. Når varen(e) ankommer Norge, sjekker vi pakken for skade før vi leverer til deg. Forsikringen vil gjelde om pakken skulle være skadet, og du vil ha rett på en tilbakebetaling.

3. Hva gjør jeg når jeg mottar feil i pakken?

Om innholdet i pakken ikke stemmer med det du bestilte, tar du kontakt med kundeservice på telefon 69184030 og velg valg #2 i sentralbordvalget, eller e-post support@boxeez.com for å få en returetikett. Returner pakken innen 7 dager. Vi sørger for at du vil motta den riktige varen uten ytterligere kostnader for deg. Vi vil alltid be om bilde av produktet før det kan returneres.

4. Hva om jeg ikke er fornøyd med varen?

Du kan returnere varer innen 14 dager så lenge du dekker fraktkostnadene. Returkostnadene er på ca. NOK 250,- men kan variere avhengig av størrelse og vekt. Når du ber om retur, vil du også motta returkostnadene.

5. Hva er ekspedisjonsgebyr?

Ekspedisjonsgebyr er vårt gebyr for pakkebehandling. Det har ingen betydning hvor mange varer du bestiller, og er en fast rate.

6. Garanti og retur.

Alle varer som bestilles fra Boxeez kommer med 1 års produsentgaranti mot mekaniske feil. Om du mottar et defekt produkt, må du ta kontakt med oss innen tretti dager etter bestillingsdato, for å returnere produktet til oss. Produsenten vil avgjøre om det kvalifiserer til bytte. Vi vil be om bilde av produktet før retur, slik at vi kan sende dette til produsent.

Frakt
1. Vil det påløpe ekstra kostnader for å få varen(e) levert?

Nei, prisen du ser i kassen er den totale summen.

2. Er varen(e) forsikret?

Ja, forsikring er inkludert i prisen for opptil $1500.00/ NOK 10,000.

3. Når vil jeg motta varen(e) mine?

Normal leveringstid er 6-10 dager. Om du bestiller på tirsdag før 1600 kan vi under normale omstendigheter levere innen tirsdag neste uke. Om bestillingen blir gjennomført etter 16:00 på en tirsdag, kan vi ikke garantere levering påfølgende tirsdag. Om varen er svært stor vil din ordre sendes sjøveien. Farlige produkter som olje, maling, trykkbokser osv... må sendes sjøveien. Også produkter som inneholder alkohol slik som parfyme gjelder for dette.. Leveringstid er rundt 3 uker. Er du usikker på om varen kan sendes med fly eller om den må sendes med sjøtransport, ta gjerne kontakt med oss.

4. Hvor er pakken min?

Du vil få muligheten til å følge pakken din, og se antatt leveringstid når som helst.

5. Hvordan blir pakken levert?

PostNord vil levere pakken din. Du vil motta en SMS eller epost når du kan hente pakken på ditt leveringsted. Eposten du mottar vil inneholde en link til ett kart hvor du kan hente pakken. Tunge eller store pakker over 35 kilo, vil bli levert direkte til din leveringsadresse.

6. Hvem importerer varen til Norge?

Det er du som importerer varen til Norge. Vi hjelper deg med alt papirarbeidet, og vi sørger for at produktet og alle avgifter er betalt. Alt dette er inkludert i prisen du ser på vår nettside. Du kan stole på at vi tar oss av importen korrekt, da vi har mange års erfaring i bransjen, men du er ansvarlig for at du ikke importerer noe som kan være ulovlig. Kniver, ammunisjon etc...

7. Er det garanti på varen(e)?

Alle varer har en U.S. eller internasjonal garanti. Garantien kan variere fra produsent til produsent. For garantisaker som ikke har en internasjonal garantiordning vil vi bistå deg ved returer og sørge for at kostnadene ved retur blir lavest mulig.

Betaling
1. Hvilke tjenester tilbyr Boxeez?

Vi tilbyr en tjeneste hvor du kan handle direkte på nett fra USA. Vi står for frakten, eksporten og importen. Vi forenkler hele prosessen slik at du kun trenger å registrere deg på boxeez, med full oversikt over den totale kostnaden. Du kjøper ikke noe av oss, vi tar oss kun av hele prosessen, slik at du ikke trenger å tenke på noe annet enn å finne dine produkter.

2. Hvorfor bør jeg bruke Boxeez?

Vi har den enkleste måten å handle på fra USA. Du trenger heller ikke legge inn kredittkortinformasjon på ukjente nettsider i USA, men handler på den vanlige trygge måten du er vant med fra Norge ved kortbetaling. Registreringen gjør du hos oss, og kun oss, siden vi tar oss av kjøpet via Amazon.com, står for frakten via Jetcarrier.com og ordner med alle andre papirer som har med toll og alle andre avgifter å gjøre. Vi har norsk kundesupport både på telefon og via e-post. Vi har ett stort nettverk i USA, og våre leverandører er nøye utvalgt for å unngå kopier og for å få varene til de beste prisene. Leverandørene har gode referanser fra kunder i USA, og du unngår dermed problemer det kunne oppstå ved useriøse leverandører. Vi aksepterer ikke underleverandører med mindre vi er sikre på at de holder god kvalitet.

3. Hvordan fungerer Boxeez.com?

Om du legger inn produktnavn i søkemotoren på toppen av siden, vil du få opp mange produkter som svarer til søket ditt. Velger du å finne produktet på amazon.com først kan du kopiere produkttittel eller webadresse for produktet og lime dette inn i søkemotoren for å få korrekt pris i norske kroner. Du kan deretter velge å kjøpe produktet fra oss med alle avgifter og frakt inkludert uten å bekymre deg. Våre leveringstider avhenger av våre underleverandørers mulighet til å levere innen to dager. Om vi opplever at pakken kan bli noe forsinket, vil vi gi deg beskjed og sette opp en ny leveringsdato. Vi sender kun komplette ordrer. Om din bestilling inneholder mange produkter, sender vi ikke pakken før vi har fått alle produktene. Det er mulig å avbestille en vare om ikke pakken har blitt sendt fra underleverandøren enda. Om dette er tilfelle, er det mulig å sende pakken uten ytterligere forsinkelser. Finn produktet, kopier produkttittel eller webadresse, lim det inn og få prisen! Sjekk også ut "Hvordan virker det?"

4. Hva om jeg finner noe i USA som ikke er tilgjengelig på Boxeez.com?

Vennligst kontakt vår kundesupport på telefon 69 18 40 30 eller på e-post support@boxeez.com og kopier inn linken på produktet du ønsker å kjøpe, så vil vi prøve å gi deg ett tilbud. Tilbudet er kostandsfritt og du velger fritt til å godta det eller ikke..

5. Hvilke produkter kan du ikke bestille?

Ordre som inneholder mat, farlige eller ulovlige produkter vil bli kansellert. Det er ditt ansvar å sjekke om produktet du ønsker å importere er lovlig å innføre i Norge. Vi er ikke ansvarlige for varer som blir beslaglagt av tollen. Vi anbefaler også kunder som bestiller elektriske produkter å undersøke om varen kan brukes med en enkel adapter, eller om man må ha en omformer som endrer spenning fra 110v til 220v.

6. Hva skjer med min personlige informasjon?

Vi deler ikke ut under noen omstendighet din informasjon med andre enn Magnum.no AS som importerer varene til Norge. Alle data er også kryptert via vår dataløsning.

7. Har boxeez.com kundesupport i Norge?

Ja, vi har helnorsk kundesupport via Magnum NO AS i Halden. Magnum.no er også vår import agent. Vi har kundesupport via e-post support@boxeez.com.

8. Hvor lenge har boxeez.com eksistert?

Boxeez ble lansert i februar 2014 og ble utviklet med de siste standarder for e-commerce av folk som jobber tett med dette. Våre ansatte har bakgrunn fra Jetcarrier.com som har drevet med e-handel og logistikk med USA siden 2000.

9. Hva er inkludert i prisen?

Prisen på en vare er alltid totalprisen inkludert alle avgifter til Norge som toll og mva. Det totale beløpet du betaler for varene i kurven inkluderer også frakt til deg i Norge. Vi garanterer at ingen avgifter etterkommer ved levering i Norge. Dersom varene du bestiller regnes som farlig gods eller overskrider størrelsesgrensen for flyfrakt, må de sendes med sjøfrakt til Norge. Hvis en vare du bestiller har fraktrestriksjoner vil vi kontakte deg før vi gjør bestillingen og før vi tar betalt, slik at varene kan bli kansellert eller sendes med en ekstra avgift som da må godkjennes på forhånd av kunden.