Returregler

Boxeez.com (Boxeez) tilbyr retur for de fleste varer innen 10 dager fra mottak av forsendelse. Returer bør søkes via Online Returns Center eller ved å kontakte oss for å motta en returautorisasjon via epost. De fleste varer bestilt gjennom Boxeez følger våre generelle returregler, men enkelte produkter har forskjellige retningslinjer eller krav knyttet til dem.

Krav for å få full refusjon

  • Varen må være i ny tilstand.
  • Varen må returneres med all original emballasje og tilbehør.
  • Medier (for eksempel filmer, musikk, videospill og programvare) må være uåpnede og fortsatt i plastemballajse.
  • Musikkinstrumenter, fjernsyn og forbrukerelektronikk må ha et UPC- eller serienummer.
  • Sko og klær må være ubrukt.

Merk: For mer informasjon om tilbakebetaling, les våre betingelser for tilbakebetaling.

Selgers returregler

Når Boxeez bestiller for deg fra en tredjeparts selger, må returen din overholde selgerens bestemmelser i stedet for Boxeez. Noen selgeres retningslinjer for retur kan variere. Noen selgere vil ikke akseptere retur. Imidlertid kan de gi refusjon. Hvis du har spørsmål, før du legger inn en bestilling, om selgerens returregler, se selgerens profilside som er knyttet til produktet, for mer informasjon. Prisen for frakt og håndtering av returvarer må dekkes av kjøperen.

Varer verdsatt til over $ 75 må returneres til selgeren med pakkesporing. Hvis bestillingen er verdsatt til $ 100 eller mer, må du i tillegg forsikre forsendelsen for verdien av varene og sende den i retur med en frakttjeneste som krever signatur av mottaker.

Merk: Hvis en pakke ikke kommer fram, og du ikke har brukt pakkesporing for returforsendelsen, eller hvis du nekter å bruke spesifisert forsendelsesmetode for retur, kan det hende at du ikke får dekket retur.

Fraktkostnad for retur

Frakt og forsendelse for returvarer dekkes av kjøperen. Boxeez vil bistå i returforsendelsen ved å tilby pris for returforsending for varene som skal returneres. Fraktsatsen for retur avhenger av varen og størrelsen på varen og blir oppgitt i eposten du får fra oss, når du får godkjent retur.

Gjenstander klassifisert som farlig materiale eller som inneholder brennbare væsker eller gasser

Disse gjenstandene kan ikke returneres.

Kontakt produsenten direkte for service, garanti, retur og informasjon om tilbakebetaling.

Klokker, smykker og samleobjekter

Varer fra disse kategoriene med en verdi på $ 75 eller mer må returneres ved hjelp av en sporbar fraktmetode. Varer verdsatt over $ 500 må også være forsikret. Vår returavdeling tilbyr å hjelpe til med prosessen med å returnere varer for over $ 500 ved:

Fraktetikett for forsikret forsendelse:

Vi vil tilby fraktetikett for forsendelse som er forsikret for varen som skal returneres. Du må betale på forhånd for retursending, men vi vil gjerne refundere fraktkostnaden, hvis returen skyldes feil fra vår side.

All produktemballasje (bokser, manualer, garantikort, etc.) og sertifikat om ekthet, gradering og verdivurdering må returneres med varen. Eventuelle gjenstander returnert uten original dokumentasjon vil bli avvist. Smykker og klokker som har blitt endret, skadet eller på annen måte endret etter levering, vil ikke bli akseptert for retur.

Kunst

Kunstartikler med en verdi på $ 75 eller mer må returneres ved hjelp av en sporbar fraktmetode. Hvis disse gjenstandene har en verdi over $ 500, må de også være forsikret.

All produktemballasje (esker, etc) og sertifikat om ekthet og verdivurdering må returneres med varen. Eventuelle kunstgjenstander returnert uten original dokumentasjon vil bli avvist. Kunstartikler som har blitt skadet eller på annen måte endret etter levering, vil ikke bli akseptert for retur.

Vennligst fotografer varen som dokumentasjon, før du sender en kunstgjenstand i retur.

Bildeler med garanti fra produsent

Hvis du har bestilt et bilprodukt, levert av Boxeez, som er defekt og er dekket av produsentens garanti, vil Boxeez enten erstatte varen eller refundere prisen på varen for den gitte garantien. Alle andre forespørsler er underlagt vilkårene for produsentens garanti og støttes av produsenten direkte.

Datamaskiner

Alle datamaskiner bestilt gjennom Boxeez støttes av datamaskinens produsenter. I det tilfelle at en datamaskin skulle være defekt, må du kontakte kundestøttenettverket til produsenten for å få retur under garanti.